Followers

NOTICE:

Now you can click on photo and it will zoom in. Thanks to the HighSlide Javascript. How to do it? its in my "Blog Stuff" page...

Thursday, September 20, 2012

Home » , » Part 1: Ekspedisi ke Gunung Berapi Kerinci, Indonesia (Ogos 28 ~ 1 Sept 2012)

Part 1: Ekspedisi ke Gunung Berapi Kerinci, Indonesia (Ogos 28 ~ 1 Sept 2012)

Semua entry mengenai pendakian gunung dalam blog aku ni adalah hasil catatan adik aku yang memang hobby dia mendaki gunung. Aku cuma menge"share"kannya di blog aku agar org ramai dapat sama-sama mengikuti pengalaman beliau dan rakan-rakannya. So selamat membaca dan selamat mendaki.
-kuman
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gunung Berapi Kerinci, Kerisik Tuo Indonesia

28 august 2012 sehingga 2 september 2012
Kos burn Fee rm 600 airport LCCT-padang-LCCT = RM105 (beli tiket awal setahun)
Airport Penang-LCCT-Penang = RM270 (mahal sbb beli last minute)
Kekuatan 7 peserta (3 Perempuan dan 4 lelaki)

28 August 2012
                Ini merupakan first trip luar negara aku yang aku join..tiket telah dibeli pada bulan september 2011 lagi. Pada 28 August 2012 aku berangkat ke LCCT Kuala Lumpur dari penang dengan menaiki Flight pukul 11.30 malam. Sampai di LCCT KL pukul 12.20 malam kemudian aku melepak tidur di surau sampai pukul 5 pagi. Selepas siap pergi berjumpa ijan n the geng untuk check in luggage. Flight ke padang pada pukul 7.50 pagi waktu malaysia. Trip kali ini adalah seramai 7 peserta trmasuk aku. Kos yuran ialah RM600 sahaja.

29 August 2012
                Sampai di lapangan terbang padang pada pukul 7.50 waktu Indonesia.

Airport Minangkabau

Selepas imigresen check kemudian guide trip kali ini pani datang mengambil kami dengan van untuk dibawa ke kerisik tuo. Perjalanan ke kerisik Tuo mengambil masa 8 jam. Sepanjang perjalanan kami singgah makan nasi padang dan makan buah markisa yang bagi aku sedap..nasi padang pun sedap dan x beza banyak dengan makanan di malaysia. Sepanjang perjalanan, kami melalui danau berkembar dan jalan di lereng bukit kerana kerisik tuo terletak lebih dari seribu meter dari paras laut.

Tugu On the way to Homestay

Sampai di Kerisik Tuo lebih kurang pukul 6 petang waktu indonesia dan kami masuk ke homestay dan merehatkan badan. Setelah siap mandi dan kemas apa yang patut selepas isyak kami pergi makan nasi padang lagi sambil shopping jajan sikit2 untuk dibawa mendaki pada pagi esknya. Selepas makan kami melelapkan mata.
Homestay...

(lagi gambar pemandangan dalam post yg terakhir)