Followers

NOTICE:

Now you can click on photo and it will zoom in. Thanks to the HighSlide Javascript. How to do it? its in my "Blog Stuff" page...

Monday, October 18, 2010

Home » , , » Berapa Ketagihkah kita dengan blog?…

Berapa Ketagihkah kita dengan blog?…

(Entry nih adalah entry aku yang kedua guna Windows Live Writer insyallah esok aku buat review untuk Windows Live Writer nih)

Tadi aku saja “surfing the web” lepas pening kepala tengok code project nih, aku terjumpa satu site yang measure tahap KETAGIHAN kita kat blogging ni ( “How addicted to blog are you?”)

Ni Site nya..Blog Addiction Quiz

Semuanya ada 14 soalan yang pendek, dalam 5 minit jer boleh selesai semua soalan tu, cuma ada 3 pilihan jawapan untuk soalan-soalan tersebut.
Cuba la jawab sejujur mungkin sebab boleh la kita judge berapa ketagihnya kita dengan dunia blogging ni.

addicted toblog3


Lepas habis semua soalan tu korang akan dapat screen kat bawah ni yang mintak korang Sign-Up.
Kalau nak Sign-up pun takpe tak mau pun takpe.


addicted toblog2

Kalau tak mau sign-up, korang klik kat “No Thanks, take me to my quiz result”

Aku buat quiz tersebut dan ini result aku…

addicted toblog

Kalau tengok result tu kiranya aku nih “moderately addicted” la.. kira ok la 72%.

Kat site tu ada macam-macam lagi kuiz yang menarik yang boleh korang try… :o)

Lepas dah settle jangan lupa bagi tau brapa korang dapat? aku sure mesti ada yang dapat 100% punya sebab soalan-soalan tu memang logik and memang kita sebagai blogger buat setiap hari..

Kalau ada soalan yang tak sure tu, belasah je bukan ada betul salah pun ehhehe


(Entry nih adalah entry aku yang kedua guna Windows Live Writer insyallah esok aku buat review untuk Windows Live Writer nih)

17 Comments this post:

Kalamhati said...

waah interesting!..nnt nak cuba gak kuiz tu..=)

Hairil Rizal said...

68% for me.

Tak kira addicted sgt la tu kan?

one2paii said...

kajian yg mendalam tuh,bagus2..teruskan,ti gua bagi ijazah professor madya kat lu..heheh

H.A said...

jgn terlalu ketagih..bhaye..hehe

Unknown said...

wah..menarik!

Ummi Hanie said...

ehh..same laa markah kite..risau gak 100% tadik..tihihii..;p

thanx 4 sharing yer kuman

sarah-najwan said...

nak try lah..pahtu nak buat n3 result dia..ki3..

harap2 xde la addicted bagai..

Robot | Sakti said...

uiks.
aku nyer 84 % .
banyak jugak tu.kena kurangkan skit kut.
hehehe

ghost said...

nak cuba jap lagi...hehe..aku pon nak tau gak

Unknown said...

@kalam: cuba kak.. pastu post sini hehe

@hairil: uihh kira ok la 68% hehehe

Unknown said...

@one2paii: menarik gak.. bak mai kat aku award tuh heheh prof madya tu

@Feez: haa dah buat?apa result dapat?

Unknown said...

@carr: dah try ka? cepat try ehehe

@ummi: kalau 100% tahap Pusat Serenti punya ketagihahn dah tu

nur said...

wah.. addicted jugak ye.. nak cuba la
ALL IN ONE

Unknown said...

@sarah: ha'ah kak.. try kak... mesti dapat 100% nye nih/

@robot: 84% kira gaban gak la tuh..patut kena bagi 100%

Unknown said...

@biskut: cuba cuba... nanti kita try lagi kalaua da yang menarik punya kuiz..

wan syamilah said...

ni nk kena try gak ni...tp akak tk de ketagih sgt kot berblog....ketagih pasal IT...rasanya yea la kot....he3...

Nur Fannun said...

aku tak ketagih sgt xsmpi 50% pun..

Related Posts with Thumbnails