Followers

NOTICE:

Now you can click on photo and it will zoom in. Thanks to the HighSlide Javascript. How to do it? its in my "Blog Stuff" page...

Monday, October 25, 2010

Home » , , » 99 Langkah Menuju Ke Jalan Syurga (Bahagian 1)

99 Langkah Menuju Ke Jalan Syurga (Bahagian 1)

Entry kali ni aku dapat dari Email.
Semua ada 99 langkah tapi aku akan pecah kan kepada 5 bahagian bagi memudahkan pembacaan.
 
Semoga beroleh ilmu dari entry nih.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


 * gambar hiasan*

Assalamualaikum wbkth. 

Kita tidak mampu menilaikan keimanan kita dan orang lain, apa yang perlu kita buat ialah menjadikan keimanan kita menjadi lebih sempurna....
Insyaalah kenyataan ini boleh menjadikan kita lebih berimaaaann...
Jika ada terkurang, maafkan saja, kerna manusia seperti saya memang sentiasa melakukan kesilapan dan tidak pernah perfect. 


99 Langkah Menuju Kesempurnaan Iman
(Langkah 1~10)

01.   Bersyukur apabila mendapat nikmat;
02.  Sabar apabila mendapat kesulitan;
03.  Tawakal apabila mempunyai rencana/program;
04.  Ikhlas dalam segala amal perbuatan;
05.  Jangan membiarkan hati larut dalam kesedihan;
06.  Jangan menyesal atas sesuatu kegagalan;
07.  Jangan putus asa dalam menghadapi kesulitan;
08.  Jangan usil dengan kekayaan orang;
09.  Jangan hasad dan iri atas kesuksessan orang;
10.  Jangan sombong kalau memperoleh kesuksessan;
11.  Jangan tamak kepada harta;
12.  Jangan terlalu ambitious akan sesuatu kedudukan;
13.  Jangan hancur karena kezaliman;
14.  Jangan goyah karena fitnah;
15.  Jangan berkeinginan terlalu tinggi yang melebihi kemampuan diri.
16.  Jangan campuri harta dengan harta yang haram;
17.  Jangan sakiti ayah dan ibu;
18.  Jangan usir orang yang meminta-minta;
19.  Jangan sakiti anak yatim;
20.  Jauhkan diri dari dosa-dosa yang besar;

Yang seterusnya akan menyusul…

8 Comments this post:

one2paii said...

lu dah menyedarkan gua bai..bak cni bahu lu..gua nak lentok menangis jap..hehe,.nice info bai

Just a random girl... said...

Wow, nice entry, hehehe, kuman da siap banner? nanti saya tolong up dekat ruang iklan :)

sarah-najwan said...

bole diamalkan utk mnfaat kite..tq

Kalamhati said...

Ilmu yg sangat bermanfaat cemni memang patut disebarkan dan dikongsi bersama..tq kuman!

Unknown said...

aku suke sume tips ni.. :)

MiszNoRuL said...

info yg bergune..mekaseh incik kuman (^_^)

Gayahspears said...

terbaik... aku suke baca n3 nih kuman..
peringatan untuk dri sendiri jugak :)

Gayahspears said...

terbaik... aku suke baca n3 nih kuman..
peringatan untuk dri sendiri jugak :)

Related Posts with Thumbnails