Followers

NOTICE:

Now you can click on photo and it will zoom in. Thanks to the HighSlide Javascript. How to do it? its in my "Blog Stuff" page...

Friday, September 17, 2010

Home » , , , , » 12 jam di Perlis - Padang Besar

12 jam di Perlis - Padang Besar

12 Jam Di Perlis Indera Kayangan...




Jam 12:50 - bermula dari Seberang Jaya, aku terus shoot ke Padang Besar dan mengikuti speed limit PLUS (tak mau kena saman ekoq lak nanti). Jalan ke Utara clear.. tapi yg sebelah sana nak ke Selatan kereta dah bertali arus...


Ingat nak stop kat R&R Gurun untuk solat zohor tapi ntah camne terlepas exit ke R&R, so terus je ke Padang Besar and solat kat di Padang Besar.

Aku guna jalan yg straight forward, dari PLUS exit Tol Hutan Kampung (RM13.00), pastu bayar tol Jitra (RM1.60).


Akan lalu kat sini and now dah officially aku kembali ke Perlis lepas 18 tahun aku tak pernah masuk perlis (sejak abis tingkatan 5)

Lalu kat Changlun and naik ke Lebuhraya Changlun-Kuala Perlis. Tapi kena ingat untuk exit ke arah Padang Besar/Chuping and akan lalu depan kampus tetap UniMap (Universiti Malaysia Perlis, yg banyak still dalam pembinaan).


Jangan lupa tengok la ladang tebu yang saujana mata memandang... memang luas. nasib baik cuaca pun elok so gambar pun elok juga. Aku ada ternampka signboard kata kat Chuping nih suhu terpanas dalam sekitar 40.1 degree C, memang panas!!.


Sampai kat Padang Besar dalam jam 3:30, lepas solat, cari Bazaar Padang Besar. Punya la banyak kereta (bayar parking RM2)aku end-up parking jauh jugak le kena menapak sikit.


Ni dalam Bazaar tu, memang banyak bargain especially kalau yg nak carik Jersi bola & baju berjenama Polo & Ralph Lauren. Aku beli gak satu RM28 (rega asal RM38) alang-alang dah sampai kan. Anak2 lak sibuk dok pilih mainan memang pelbagai sampai tak tau apa diorang nak.

Wife lak beli satu Purse jenama Bonia ka Polo ntah.. RM25 lepas bargain-bargain dari RM40!!

Jam 5:30, semua orang dah merenggek-renggek lapar, so bergerak la ke Kuala Perlis ikut jalan Kaki Bukit.

Sebelum tu singgah kejap kat Burung Kasawari santuary...

(sambung kejap lagi ek)

0 Comments this post:

Related Posts with Thumbnails